seznam článků |
---|
Úspěchy studentů broumovského gymnázia |
Strana 2 |
Všechny strany |
Během posledního měsíce několik studentů broumovského gymnázia dosáhlo výrazných úspěchů na různých soutěžích a vědomostních olympiádách. Podle slov Milana Kulhánka, učitele češtiny, dějepisu a zeměpisu na gymnáziu, tak nejlépe možným způsobem reprezentují úroveň školy a výukové metody učitelů.
"Úspěchy našich studentů v konkurenci ostatních škol jsou skvělé. Často slýcháme, že lepší je gymnázium v Náchodě, tam zase slýchají, že lepší je v Hradci Králové, a stále dokola. Doma není nikdo prorokem, výsledky studentů však mluví za všechno. V celostátních testováních mají lepší výsledky v průměru o 30% než studenti odborných a průmyslových škol, o učilištích ani nemluvě. Z výsledků v různých soutěžích máme upřímnou radost," řekl Milan Kulhánek.
Jindřich Pilař z oktávy byl jediným úspěšným řešitelem v krajském kole Matematické olympiády. V kategorii P - programování postoupil mezi studentskou programátorskou elitu, která bude bojovat v celostátním kole.
Okresní kolo Národní soutěže základních uměleckých škol vyhráli ve svých kategoriích Martin Ptáček ve hře na trubku a Ondřej Rozum na lesní roh. Také Petr Bigas, student sekundy, obsadil v této soutěži ve hře na trubku, kategorie 3, 1.místo.
Monika Prchalová z kvarty obsadila v kategorii II.B 3. místo v okresním kole Konverzační soutěže v anglickém jazyce. Petr Kujal ze septimy v kategorii III.A dokonce zvítězil.
Pavla Palhounová obsadila 2.místo v okresním kole Soutěže v německém jazyce kategorie III.A.
V okresním kole dějepisné olympiády se z 35 účastníků umístil na 5. místě Vojtěch Strnad a Klára Ištoková na sedmém. V okresním kole matematické olympiády byla ze 14 účastníků Pavlína Hartmanová na 4. a Klára Ištoková na 7. místě.
V okresním kole Pythagoriády zaznamenali výrazný úspěch Petr Bigas ze sekundy a Anežka Harušťáková z tercie. Oba jmenovaní vybojovali ve svých kategoriích 2.místo.
"Jsem rád, že mohu učit studenty na gymnáziu. Kdo nezažil, tak asi nepochopí ten krásný pocit uspokojení, když vykládáte látku a podaří se vám zaujmout třicet mladých inteligentních lidí," řekl Milan Kulhánek, a dodal: "Myslím si, že kdo chce v dnešní době dále studovat, měl by projít právě gymnaziálním studiem. To je dnes naprostý základ."