V Polsku byl na dálnicích a silnicích spuštěn nový systém elektronického mýta

Tisk
myto1

Od 1. července 2011 se v Polsku spouští systém elektronického mýta. Jde o podobný systém, jako je v Česku. Na dálnicích a silnicích nižších tříd jsou budovány mýtné brány, které budou registrovat průjezd vozidel.

Podle informace Krajské hospodářské komory Královéhradeckého kraje se jedná se o autobusy a nákladní vozidla nad 3,5 tuny. Platby budou fungovat ve dvou režimech, a to platba za ujeté kilometry, nebo platby předem a z kreditu se budou částky odečítat. Do konce roku se bude mýta týkat 1.600 kilometrů komunikací. Zda nejsou brány objížděny, bude kontrolovat 94 speciálních vozidel, které jsou schopny za provozu zjistit, zda vůz projel všemi branami. 

Další informace se týká řidičů nákladních, ale i osobních vozidel. V Polsku se často diskutuje o vysoké úmrtnosti lidí na silnicích a o nákladech na mýtný sytém. Proto budou mýtné brány plnit ještě jednu funkci navíc. Budou registrovat rychlost mezi branami a vyhodnocovat. Pokud bude průměrná rychlost mezi branami vyšší, řidiči budou pokutováni. V této souvislosti zmizí ze silnic všechny atrapy radarů. Ty, které zůstanou, budou fungovat nepřetržitě a budou vybaveny novou technologií pro identifikaci řidiče. Přestupky zahraničních řidičů budou evidovány centrálně a při silničních kontrolách budou zpětně pokutováni, aby ani oni nemohli jezdit beztrestně.

Foto Wikimedia Common CuffX