Broumovsko

Pondělí 25.březen 2019

Poslední aktualizace24.03.2019 04:22

Czech Dutch English German Polish
Jste zde: Hyde Park Názory Předseda vlády České republiky se zajímá o teplický model vzdělávání

Předseda vlády České republiky se zajímá o teplický model vzdělávání

Email Tisk PDF
seznam článků
Předseda vlády České republiky se zajímá o teplický model vzdělávání
Strana 2
Strana 3
Všechny strany

ham2Na první pohled se může zdát, že o popularitu města Teplice nad Metují se starají pouze tamější skály a okolní nádherná příroda. V poslední době se město Teplice nad Metují začíná stále více častěji spojovat se vzděláváním. Tento jev zaznamenal i předseda vlády Andrej Babiš a pozval si pedagoga teplické základní školy Tomáše Hambergera do svého sídla na Úřad vlády České republiky.

Pane Hambergere, jak probíhalo jednání s panem premiérem?

Myslím, že velice dobře, pan premiér se dlouhodobě zajímá o inovativní přístupy ke vzdělávání, takže jsme se na mnoha věcech shodli.

Můžete být konkrétní?

Oba zastáváme názor, že ve vztahu k současnému technologickému vývoji, zejména ve vztahu k Průmyslu 4.0, je nutné umožňovat žákům základních škol pracovat s programovatelnými technologiemi a rozvíjet u nich informatické myšlení, které patří mezi základní dovednosti pro budoucnost, tak zvané future skills.

Praxe na vaší škole je tedy jaká?

Na naší škole rozvíjíme tuto oblast prostřednictvím našeho programu 3P, který je součástí vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie. 3P pak znamená: Prevence, kde se zaměřujeme na kyberkriminalitu a bezpečné používání internetu a moderních digitálních technologií. Právo, zde dbáme na citační normy a autorská práva všeobecně. Poslední částí je Programovaní a tzv. Hackingcreativity, kdy pomocí programovatelných technologií umožňujeme našim žákům jiný způsob vzdělávání a rozvíjíme jejich digitální gramotnost. Technologie mají v našem vzdělávacím plánu již své místo, ale není to zatím na úkor klasického vzdělávání. Inovativní přístupy ke vzdělávání prosazujeme na naší základní škole i ve zbylých vzdělávacích oblastech, nejenom tedy ve vztahu k Informační a komunikační technologii, ale i například ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace nebo Člověk a jeho svět a nejenom prostřednictvím nových technologií, ale i skrze jiné metody moderní didaktiky.

Tato praxe je viditelná na stále větším počtu základních škol v České republice, v čem tedy spočívá vaše jedinečnost?

Když opomenu, že vše má u nás mezinárodní přesah a inspiraci hledáme nejvíce ve Finsku, kde naše škola od letošního roku buduje partnerství se základní školou ve městě Espoo, tak ta jedinečnost spočívá v tom, že se profilujeme jako průhledná základní škola. Víme, že některé věci děláme jinak, že k něčemu přistupujeme inovativně a netradičně, tak nabízíme ostatním školám v našem okolí možnost tyto metody vyzkoušet přímo na naší základní škole. V praxi to vypadá, že přijíždějí žáci se svými učiteli ze sousedních škol a naši žáci jim ukazují nové technologie, seznamují je s programováním například pomocí Ozobotů nebo stavebnic Mindstorm. Dochází tak k nejefektivnějšímu způsobu vzdělávání, kdy jsou samotní žáci učiteli.

Tyto akce jsou pravidelné?

Chtěli bychom, aby byly pravidelné. V tomto případě nabízíme pedagogům z ostatních škol možnost vstoupit do Klubu aktivních ve vzdělávání, který vzniknul na naší základní škole a jehož hlavní myšlenkou je, že základní školy v regionu spolu navzájem spolupracují a udávají směr, kterým naše základní školy budou směřovat. Také je nutné zdůraznit, že Klub aktivních učitelů a jeho členové nezpochybňují současný vzdělávací systém a práci pedagogů, pouze pomáháme prosazovat a rozšiřovat nejlepší myšlenky a metody, které v současnosti pedagogika jako vědní disciplína má k dispozici. Klub aktivních ve vzdělávání v současnosti také spolupracuje s představiteli Královehradeckého kraje, kteří podporují mezinárodní spolupráci s Finskem a také nám pomáhají šířit hlavní myšlenku Klubu aktivních ve vzdělávání napříč celým Královehradeckým krajem. Musím říct, že jsme stále na začátku a čeká nás mnoho práce. V okolí naší základní školy je stále mnoho vzdělávacích institucí, které bych i touto cestou chtěl vyzvat ke spolupráci.

Ve třech větách na závěr popište poslání vaší základní školy, případně Klubu aktivních ve vzdělávání.

Spolupracující, navzájem sobě otevřené školy. Jednoduché vzdělávací prostředí. Pozitivní deviace.

Zájemci, zejména z řad učitelů, nás můžou pro více informací kontaktovat na emailu: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

obrazek_10
obrazek_10


Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

ZUŠ Broumov pořádala krajské kolo Karlovarského skřivánka

ZUŠ Broumov pořádala krajské kolo Karlovarského skřivánka

V úterý 26. února se v Městském divadle v Broumově konalo krajské kolo pěvecké soutěže Karlovarský s...

Z Broumova až na Královskou hudební akademii v Bruselu

Z Broumova až na Královskou hudební akademii v Bruselu

Bývalý student broumovského gymnázia Jakub Jirásek z Meziměstí se už od dětských let věnuje hře na k...

Tenisté na turnaji vzpomínali na Josefa Prouzu

Tenisté na turnaji vzpomínali na Josefa Prouzu

Ve Sportcentru v Teplicích nad Metují se v sobotu 9. března konal již tradiční tenisový turnaj čtyřh...

Kočovná úča

Kočovná úča

UČÍM RÁDA – oslavila jsem narozeniny a přišel nový pracovní projekt. Z kočovné "umělkyně" se stala i...

Nabídka akcí na Broumovsku pro víkend od 22. do 24. března

Nabídka akcí na Broumovsku pro víkend od 22. do 24. března

Festival dokumentárních filmů Jeden svět, Dny otevřených dveří na střelnici Walzel, dvě kina, prezen...

Doporučujeme

"Zahraniční pobyt byl pro mě jednou z nejdůležitějších životních zkušeností," říká Eva Vodochodská z Broumova

eva

Díky Vzdělávacímu fondu AMOS se archivářka Eva Vodochodská mohla vydat na dvouměsíční pracovní stáž do Diecézního archivu v rakouském městě Sankt Pölten. Níže najdete krátký rozhovor o její zahraniční zkušenosti, a kdo by se chtěl inspirovat, může zažádat o stipendium v letošní výzvě fondu AMOS. Uzávěrka přihlášek je 31. května 2019... celý článek

 

Poslední komentáře

  • Kočovná úča
    Některé nevhodné komentáře byly smazány.
    24.03.19 10:24
    Napsal: René Herzán
  • Kočovná úča
    A přesně tohle je důvod, proč většina Broumováků n...
    24.03.19 09:57
    Napsal: knedlik
  • Kočovná úča
    Nemluvím o článku jako takovém, ale o spojení "zas...
    22.03.19 11:47
    Napsal: Petr
  • Kočovná úča
    Tak jestli je tenhle článek nadsázka, absolutně ne...
    22.03.19 11:11
    Napsal: p b
  • Kočovná úča
    Nadsázka vám asi nic neříká :-)
    22.03.19 07:17
    Napsal: Petr