Naše Broumovsko Přejít na hlavní navigaci Přejít na změnu jazyka Přejít na přihlášení Přejít na vyhledávání
  • Zprávy
  • Ostatní ekonomika
  • Hejtman Lubomír Franc se kvůli obnovení železnice sešel se starosty
banner

Hejtman Lubomír Franc se kvůli obnovení železnice sešel se starosty

RENÉ HERZÁN

Středa, 16. března 2011

Hejtman Lubomír Franc se kvůli obnovení železnice sešel se starosty

V Broumově se 9. března 2011 sešel hejtman královéhradeckého kraje Lubomír Franc se starosty obcí, kterých se týká případné obnovení železniční trati Broumov - Otovice a Otovice - státní hranice. Na schůzce byli přítomni starostka Meziměstí Eva Mücková, starostka Hynčic Věra Hermonová, starosta Broumova Milan Kotrnec a starosta Otovic Petr Novák.

Eva Mücková nám o průběhu schůzky a o postoji jejím a většiny obyvatel Meziměstí řekla: "Pan hejtman Franc nás chtěl informovat o situaci. Tato schůzka neměla za cíl řešit žádný problém. Spíše šlo o to, předejít některým nevratným krokům, kdyby se trať zakonzervovala nebo kdyby se pozemky prodaly, tak aby byla šance se tímto problémem a touto tratí zabývat. Firma Dopravní projektování Ostrava v současné době zpracovává studii proveditelnosti, která by měla dát odpověď na vytíženost trati, na hlukové otázky a na všechno co s tím souvisí, aby trať mohla fungovat.  Na české straně se jedná o 1,7 km, na polské straně 2 km tratě. Nápravový tlak by měl mít 20 tun. Rychlost by se mohla pohybovat mezi 80 – 100 km/h, ale vzhledem k velké koncentraci zastávek tato rychlost nepřichází v úvahu. Ale technicky by to mělo odpovídat. Co se týče počtu vlaků souvisejících s problematikou dopravy kamene. Kdyby se vozilo 70% těžby, která tam probíhá, tak by to bylo 4 – 6 párů vlaků denně. Na schůzce se řešila také hlučnost. Bylo nám řečeno, že nové vozy mají hlučnost 10 – 15 dbl, mluvilo se o řešení protihlukových stěn, které jsou ale antiproduktivní, doporučována byla výsadba stromů, taková zelená clona. Prakticky pokud bychom se chtěli vyvarovat problémů co do hlučnosti, co do počtu vlaků atd., vše jde v rámci studie proveditelnosti zpracovat a na vše lze odpovědět. Bylo nám doporučeno, abychom ve svých požadavcích chtěli směrnici evropského společenství 2006/66, která řeší hlučnost na obdobných tratích na jiných územích. Meziměstí vždy usilovalo o obnovu železnice. Když se tady zavíralo depo, tak jsme vyvíjeli aktivity na Ministerstvu dopravy, když se řešilo omezování spojů, tak jsme to řešili s krajem, takže pro nás je tento krok jedině přínosný. Vycházíme z toho, že železnice sem kdysi dovedla průmysl a život, takže to nemůže být kontraproduktivní, určitě tohle území prospěch ze železnice jednou bude mít. Pokud by se podařilo řešit otázku dopravní obslužnosti v rámci přeshraničního rozsahu, tak bychom byli jedině rádi."

Starosta Otovic Petr Novák má však stále z obnovení trati obavy: "Jsem skeptik v tom, že by lidé využívali radši železniční dopravu před dopravou automobilovou. Je to hezký nápad, nebráním se tomu, ale myslím, že nakonec zůstaneme pouze u dopravy toho kamene."

Tato část je určená k ochraně proti spam robotům. Vidíte-li tento text, vyplňte pole uvedené za otázkou. Tlačítko jsem robot ignorujte.
Kolik je dvě plus tři
Odebírejte náš newsletter
O portálu

Zpravodajský portál Naše Broumovsko, který vznikl v říjnu 2010, se zaměřuje na informovanost obyvatel broumovského regionu. Web poskytuje každodenní informační servis a kulturní, společenské, ekonomické či sportovní zprávy nejen z Broumovska, ale i z Královéhradeckého kraje.

Kontakt

Michaela Mašková, šéfredaktorka
Telefon: +420 734 257 512
Bára Fialová, 732 284 847, redakce
Email: redakce.nase@broumovsko.cz

Adresa redakce:
Klášterní 1, 550 01 Broumov (Google Mapy)