Naše Broumovsko Přejít na hlavní navigaci Přejít na změnu jazyka Přejít na přihlášení Přejít na vyhledávání
  • Zprávy
  • Ostatní ekonomika
  • Vyšlo první číslo informačního zpravodaje Společnosti pro destinační management na Broumovsku
banner

Vyšlo první číslo informačního zpravodaje Společnosti pro destinační management na Broumovsku

Sobota, 6. srpna 2011

Vyšlo první číslo informačního zpravodaje Společnosti pro destinační management na Broumovsku

Společnost pro destinační management Broumovska vydala tento týden první číslo informačního zpravodaje o své činnosti, v kterém začala prezentovat projekty podpory rozvoje území Broumovska v oblasti udržitelného cestovního ruchu, na nichž pracuje.

Dokument v elektronické verzi je zde ke stažení: Informační zpravodaj Společnosti pro destinační management Broumovska

Zpravodaj vyšel po posledním zasedání Správní rady Společnosti pro destinační management Broumovska, na němž rada bilancovala.  V tiskové zprávě po zasedání se uvádí, že Broumovsko je regionem s ohromným potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu. Společnost pro destinační management Broumovska byla založena v roce 2009 regionálními městy a organizacemi, které považují systematický rozvoj tohoto odvětví za důležitý.

Udržitelná strategie regionu zohledňuje přirozený potenciál regionu tedy skály a skalní města pro pěší turistiku a sport, významné barokní památky a výjimečné podmínky pro cykloturistiku. SDMB vytváří podle zprávy předpoklady pro rozvoj především tím, že pravidelně vyhodnocuje nabídku služeb v regionu, připravuje tzv. balíčky služeb pro turisty a usiluje o jejich realizaci. Aktivně komunikuje s podnikateli v cestovním ruchu a dalšími partnery, reaguje na jejich zkušenosti a následně odpovědně motivuje rozvoj. Důležitým aspektem je také sladění rozvoje cestovního ruchu s ochranou jedinečné místní přírody, která je často nejdůležitějším důvodem příjezdu turistů.

Mnoha pracemi potvrzené problémy regionu, tedy příliš krátká a intenzivní sezóna (prakticky jen letní měsíce), velký podíl jednodenních návštěv a přílišná koncentrace návštěvníků v několika enormně zatěžovaných lokacích, jsou pro SDMB výzvou. Proto je nezbytností snaha o nové aktivity doplňující nabídku služeb a atraktivit o takové, které jsou místně v neexponovaných oblastech a umožňují vyžití rovněž v jarních a podzimních měsících, uvádí se dále ve zprávě.

Jedním z takových projektů je Singlterk Javoří hory. Tato jednosměrná síť lesních stezek vytváří potenciál pro tří- až čtyřdenní pobyty široké skupiny uživatelů. Stezky jsou konstruovány tak, aby byl prožitek na nich zpřístupněn široké cyklistické veřejnosti. Tento projekt je pak vnímán v širších souvislostech při připravované Koncepci rozvoje cyklodopravy, která bude řešit jak rekreační tak dopravní funkci cyklistiky a návaznosti na příhraniční polské regiony. Koncepce je proto vytvářena s polskými partnery.

Důležitým úkolem SDMB je rozvíjení návštěvnosti v církevních památkách Broumovska. Proto je netrpělivě očekáváno rozhodnutí Ministerstva pro místní rozvoj o projektu Via Benedictina, který zaměřuje svou pozornost na čtyři benediktinské kláštery v ČR a k nim přiléhající regiony. Avšak bez ohledu na rozhodnutí o tomto projektu je v zájmu regionu pečovat o dědictví minulosti a rozumně ho využívat pro rozvoj nejen cestovního ruchu. Příkladem dobré praxe je podle zprávy správní rady hudební festival Za poklady Broumovska, který přivádí lidi do prostor barokních kostelů Broumovska a zároveň přináší prostředky přispívající jejich obnově.

K rozvoji cestovního ruchu regionu velmi chybí doplňkové aktivní vyžití především za chladnějšího či deštivého počasí. Současná nabídka ve formě výstav či muzeí neposkytuje vícedenní program a navíc velkou část turistů zajímají relaxační aktivity. Úkolem SDMB je v této oblasti vyvolávat diskuzi o rozvoji nabídky, snažit se hledat řešení, motivovat investiční aktivitu soukromého i rozvoj infrastruktury veřejného sektoru.

Pro marketing je důležitá identita regionu a navazující prezentace značky Broumovsko, tedy propagace regionu a jeho nabídky. SDMB jako profesně orientovaná organizace vychází z dostupných marketingových podkladů a analýz shrnutých v Koncepci rozvoje cestovního ruchu, kterou za podpory Města Broumov zpracovala. Nástroji propagace regionu jsou pravidelně vycházející turistické noviny, informační servis ubytovaným návštěvníkům (v letních měsících denní), informační zpravodaj pro odbornou veřejnost a v neposlední řadě webové stránky, jejichž rekonstrukce je v současné chvíli v plném proudu. Součástí podpory identity regionu Broumovska je i zařazení do sítě regionálního značení výrobků v České republice. Od července se mezi výrobky s visačkou Broumovsko – regionální produkt zařadí prvních osm výrobců se svými sýry a tvarohy, chlebem, medem, proutěnými výrobky, roletami, výrobky z vlny a ovčího rouna a svíčkami.

Broumovsko na rozvoji cestovního ruchu pracuje intenzivně a úspěšně, píše se ve zprávě. O tom podle ní svědčí i udělení zvláštní ceny poroty soutěže European Destination of Excellence (EDEN) za kulturní identitu. Ocenění bylo uděleno za projekt Zahrada* kulturní a za aktivity v oblasti cestovního ruchu – spolupráce subjektů a vznik incomingové (příjezdové) cestovní kanceláře ck.broumovsko.

"Hlavní motto pro cestovní ruch v regionu: Broumovsko – krajina pískovcových skal a barokních památek," uzavírá zpráva z 27. července 2011 po zasedání správní rady Společnost pro destinační management Broumovska.

Tato část je určená k ochraně proti spam robotům. Vidíte-li tento text, vyplňte pole uvedené za otázkou. Tlačítko jsem robot ignorujte.
Kolik je dvě plus tři
Odebírejte náš newsletter
O portálu

Zpravodajský portál Naše Broumovsko, který vznikl v říjnu 2010, se zaměřuje na informovanost obyvatel broumovského regionu. Web poskytuje každodenní informační servis a kulturní, společenské, ekonomické či sportovní zprávy nejen z Broumovska, ale i z Královéhradeckého kraje.

Kontakt

Michaela Mašková, šéfredaktorka
Telefon: +420 734 257 512
Bára Fialová, 732 284 847, redakce
Email: redakce.nase@broumovsko.cz

Adresa redakce:
Klášterní 1, 550 01 Broumov (Google Mapy)