Lidé už nebudou muset chodit z teplického nádraží do města pěšky
Díky iniciativě starosty Teplic nad Metují Milana Brandejse a podpoře 1. náměstka hejtmana Královéhradeckého kraje Mgr. Martina Červíčka, odpovědného za dopravu, se podařilo rozšířit od nového jízdního řádu platného od 10. prosince 2017 počet vlaků nejen mezi teplickým nádražím a městem, ale v některých případech až do Adršpachu.
Cestující a obyvatelé Teplic nad Metují tak již nebudou muset každé dvě hodiny chodit z hlavního nádraží do města dva kilometry pěšky, protože nebyl přípoj. Mimo první ranní a poslední večerní vlaky nyní bude přípoj celoročně od každého vlaku, tedy i mimo turistickou sezonu (květen až srpen).
Zlepší se také spojení s Trutnovem, kdy mimo turistickou sezonu o víkendu nejezdil dopolední pár vlaků. Turisté se tak dostanou v zimě na běžky do Jestřebích hor. Další novinkou budou přímé vlaky z Polska, které obslouží cestující o víkendech od konce dubna do začátku září 2018. To by mohlo částečně pomoci stále se zvyšujícímu náporu automobilů právě z Polska. Otázkou je ovšem předlouhá jízdní doba těchto vlaků, způsobená zoufalým stavem železniční tratě na polském území.
Po dlouhé době škrtů a populistického zavedení nesystémového rychlíku, nyní konečně dochází ke smysluplnému rozšíření nabídky železniční dopravy, která přiláká do veřejné dopravy nové cestující. Náš region potřebuje kvalitní železniční dopravu, protože žijeme v chráněné krajinné oblasti a individuální automobilová doprava je již na mnoha místech na pokraji možností. Potenciál železniční dopravy do Polska je velký a na možnosti zavedení pravidelné dálkové dopravy Praha – Wroclaw přes Meziměstí se pracuje, ale smutné je, že někteří místostarostové a starostové našeho regionu se k tomu slušně řečeno staví zády. Toto naštěstí není případ starosty Teplic nad Metují, a tak mu tímto nejen za obyvatele města děkuji.
Foto Tomáš Ságner