Studenti Gymnázia v Broumově úspěšní v testování Českou školní inspekcí
V listopadu 2016 proběhlo na mnoha školách v České republice testování žáků třetích ročníků středních škol z informační gramotnosti. Toto testování bylo realizováno jako inspekční šetření České školní inspekce. Na Gymnáziu Broumov se testování zúčastnili žáci 3.A a septimy. Základní výslednou hodnotou byla průměrná úspěšnost - podíl počtu bodů získaných v celém testu a počtu otázek v celém testu. Testování se v republice zúčastnilo 12 808 žáků. Výsledky jsou pro školu potěšující.
Průměrné úspěšnosti
Průměrná úspěšnost žáků v republice byla 66%.
Průměrná úspěšnost žáků 3.A byla 68%.
Průměrná úspěšnost žáků 7.V byla 73%.
Průměrná úspěšnost žáků naší školy byla 70,5%.
Rozdělení výsledků žáků v republice
rozmezí úspěšnost počet žáků v dané skupině
0 – 20 % ................................ 0 % (14)
20–41 % ................................ 3 % (407)
41–60 % ................................ 32 % (4 066)
61–80 % ................................ 46 % (5 889) V této skupině je naše škola.
81–100 % .............................. 19 % (2 435)
Výsledky testování jsou z pohledu školy velmi dobré, odpovídají možnostem a dlouhodobým výsledkům našich žáků a svědčí o kvalitě výuky ICT na škole i o jejím dobrém materiálním zázemí. Škola se umístila v nejpočetnější skupině škol. Škol s ještě lepším výsledkem bylo výrazně méně, kdežto škol s horším výsledkem bylo výrazně více. Za pozitivní lze považovat, že i když žáci víceletého studia dosahují v jiných testováních lepších výsledků než žáci studia čtyřletého, v testování informační gramotnosti velký rozdíl nebyl, z čehož lze vyvodit, že žáci školy bez rozdílu oboru studia mají dostatečně rozvinuté kompetence v oblasti informační gramotnosti.
Obdobně nebyly výrazné rozdíly ve výsledcích jednotlivých žáků. Z celkového počtu 47 zúčastněných žáků pouze deset žáků mělo úspěšnost horší než 61%, a dostali by se tak mezi žáky škol slabší skupiny. Naopak 14 žáků by se dostalo do elitní skupiny škol, neboť měli úspěšnost vyšší než 81%. Dva žáci měli úspěšnost přes 90%.
Děkuji žákům školy za odpovědný přístup k testování a učitelům ICT za kvalitní výuku.