Komenský by měl radost
Podle jednoho ze zakladatelů didaktiky Jana Ámose Komenského by se měly ve školách pro upevnění a zopakování probraného učiva hrát divadelní hry. Tyto hry by se měly konat každého čtvrt roku. Všechny třídy by se měly účastnit. Divadelní hry mají také vzbudit zájem široké veřejnosti o školu. Tolik klasik.
Nevím, zda kolegyně Eva Kroupová četla Velkou didaktiku Komenského, v každém případě však bohatě naplnila její odkaz. Po úspěšném Gymplfestu se mohla broumovská veřejnost zúčastnit dalšího projektu, který se konal ve stylové chatě Pod Korunou v Martínkovicích.
Ani vzdálenost místa konání neodradila návštěvníky, obě vystoupení pro veřejnost byla beznadějně vyprodána. Limonádový Joe aneb studentský muzikál v podání studentů hudební výchovy broumovského gymnázia (studenti 1. a 2.ročníku a sexty) obsahoval všechno, co správná divadelní hra má mít – příběh, napětí, zábavu, pointu, to vše okořeněné výbornými hudebními vložkami a hlavně – energií mládí a radostí ze hry, potažmo radostí ze života.
Osobně jsem si odnesl příjemný zážitek, a myslím si, že nejsem určitě sám. Z toho, jakým způsobem umí nadchnout studenty pro dobrou věc paní učitelka Eva Kroupová, by měl Komenský určitě radost.