Osmý koncert festivalu Za poklady Broumovska představí Trio la Musica
![Osmý koncert festivalu Za poklady Broumovska představí Trio la Musica](/foto/clanky/d-3-1(84).jpg)
Osmý koncert festivalu Za poklady Broumovska představí ve Vernéřovicích v kostele sv. Michaela tři skvělé hudebnice. Flétnistka Marta Korduljak společně s hornistkou Zuzanou Rzounkovou a klavíristkou Ivou Návratovou jsou sólové a orchestrální hráčky. Pro komorní hru založily Trio la Musica. Svým podáním často méně známých děl a radostí ze hry oslovují publikum nejen v Čechách, ale také v zahraničí. Publiku festivalu Za poklady Broumovska představí například díla J. Myslivečka, A. Dopplera či M. Bonise. Koncert začíná v sobotu v 18 hodin.
Trio la Musica bylo založeno na jaře 2010 flétnistkou Martou Korduljak, hornistkou Zuzanou Rzounkovou a klavíristkou Ivou Návratovou. Vzniklo z potřeby věnovat se kromě špičkové sólové a orchestrální činnosti také komorní hře. Trio la Musica koncertuje pravidelně v Čechách a Německu a získává si posluchače především vnímavým podáním neobvyklé komorní literatury a radostí ze hry. Na podzim roku 2012 vydalo své debutové CD. Na koncertech komorního souboru Trio la Musica se můžete setkat s klasickými díly Leopolda Mozarta, nebo Josefa Myslivečka. Zároveň se soubor zaměřuje na uvádění méně známých či zcela nových děl Arthura Honnegera, Mel Bonis nebo Gary Schockera.
Zuzana Rzounková
Sólohornistka Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK bezesporu patří ke špičce svého oboru. Je pravidelně zvána ke spolupráci s mnoha orchestry doma i v zahraničí, hostuje s lucemburským Orchester European Soloists, s Českou i Moravskou filharmonií. Pod vedením významných dirigentů, jako jsou Vladimir Askenazy, Jiří Kout, Jiří Bělohlávek, Petr Altrichter, Sir Charles Mackerras či Gerd Albrecht, vystupuje na mnoha významných mezinárodních festivalech a za své výkony sklízí ohlasy u publika i recenzentů. Během četných koncertních turné procestovala celý svět, hostovala po celé Evropě, v Číně, Japonsku a Jižní Koreji. Významná je její koncertní aktivita v Českém hornovém kvartetu, stejně jako v nedávno založeném Triu la Musica. Mnohostrannost aktivního uměleckého působení doplňuje pedagogickou činností a jako docentka hudební fakulty JAMU Brno se intenzivně věnuje výchově nastupující generace české hornové školy.
Marta Korduljak
pokračovala po studiích na Konzervatoři v Žilině na Janáčkově Akademii múzických umění v Brně, kterou úspěšně dokončila v magisterském programu ve třídě doc. Františka Kantora. Účastnila se mnoha mistrovských kurzů a národních i mezinárodních soutěží. Již během studií na Konzervatoři byla členkou Komorního orchestru v Žilině. Později působila v Městském divadle Brno, od roku 2005 je flétnistkou Moravské filharmonie Olomouc. Během svých koncertních turné navštívila Japonsko, Itálii, Německo, Rakousko a Slovensko.
Vedle své orchestrální činnosti věnuje svůj čas pedagogické činnosti a komorní hře. Je členkou několika komorních ansámblů: Trois Joneurs, Q Air Force nebo Trio la Musica, se kterými vystupuje doma i v zahraničí. Intenzivní a kreativní spolupráce spojuje tuto mladou umělkyni s labelem Recordings Parma, pro kterou nahrála sólové skladby pro flétnu i komorní repertoár.
Iva Návratová
je oceňována publikem i kritikou především pro svou poetickou a citlivou hru. Na klavír hraje od pěti let. Po studiích na Konzervatoři v Ostravě pokračovala na pražské Akademii múzických umění pod vedením profesora Jana Panenky a profesora Ivana Moravce. Během studií se zúčastnila mnoha národních i mezinárodních soutěží, provedla řadu vystoupení s orchestrem a mnoho sólových koncertů. Velkou láskou se Ivě Návratové stala komorní hudba, které v současnosti věnuje nejvíce času. Svá studia zakončila na Janáčkově akademii v doktorandském programu, kde se kromě klavíru a klavírního doprovodu věnovala právě komorní hře. V roce 1989 přijala nabídku Vysoké hudební školy v Trossingen, kde působila jako docentka na oddělení klavírního doprovodu. V nové vlasti změnila své zaměření na klavírní doprovod a komorní hudbu a díky hudební vyspělosti a vysoké úrovni virtuozity se brzy stala žádanou komorní hráčkou. V současnosti udržuje řadu mezinárodních kontaktů se známými sólisty i komorními soubory a disponuje širokým repertoárem všech stylových období. Vedle koncertní činnosti je v Německu pravidelně zvána jako oceňovaná korepetitorka na mezinárodní sympozia, mistrovské kurzy a soutěže. Představila se tak v USA, Japonsku, Jižní Korei, Turecku a téměř celé Evropě. Od roku 2002 je odpovědná za klavírní vzdělání studentů na Hohner Konservatorium Trossingen. Citlivé předávání klavírních zkušeností mladé generaci jí přináší mimořádné potěšení.