Michal Matějovský po prvních testech: Odlehčením vozu se zlepšila ovladatelnost a vůz je "mrštnější"
.jpg)
Ve středu 8. dubna se na SlovakiaRingu u slovenské Dunajské Stredy konal druhý předsezónní test závodního vozu vicemistra Evropy cestovních vozů FIA ETCC Michala Matějovského, jehož hlavním sponzorem je broumovská textilní společnost VEBA. Vůz je před novou sezónou díky změně váhových předpisů odlehčený o 30 kilogramů a první testy ukázaly, že se výrazně zlepšili jízdní vlastnosti vozu.
"Viditelně se zlepšila ovladatelnost, a pokud mám vyjádřit jedním slovem hlavní pocit z testování, tak vůz je celkově mrštnější," říká závodník Michal Matějovský.
Na SlovakiaRing zavítá seriál závodů ME cestovních vozů FIA ETCC o víkendu 20. - 21. června. I proto si pro testování vybral tým Křenek Motorsport právě Slovensko. Účelem testu bylo vyzkoušet nejrůznější nastavení a zimní vylepšení vozu a vyzkoušet tak jejich funkčnost. Počasí si na Michala připravilo vlhkou trať a teploty na hranici 8 stupňů Celsia.
"Trochu to dnes klouzalo a to testy jistě ovlivnilo. Optimálních výsledků jsem z jezdeckého pohledu nedosáhl. Na druhé straně z telemetrie (Pozn. redakce - telemetrie umožňuje sledovat například teploty provozních kapalin, rychlost a hodnoty, jak a kdy jezdec brzdí či naopak přidává plyn, jakou má rychlost do a ze zatáčky. Podle jízdních dat se vyhodnocuje efektivita vozu i jezdce samotného.) je vidět oproti loňskému roku mírné zlepšení a to je dobré, obzvlášť uvážíme-li, že jsem celou dobu jezdil na starých pneumatikách," komentuje průběh testů závodník.
Během slovenského testování najel s vozem za 3,5 hodiny zhruba 150 kilometrů, tedy přesně 25 závodních kol. To je na jednodenní testování pořádná dávka kilometrů. "Testování proběhlo bez sebemenších problémů. Díky tomu, že trať již známe, jednalo se především o další funkční test po zimní repasi celého vozu," říká šéf týmu Ing. Josef Křenek.
Vše směřujeme k tomu dalšímu testu, který se uskuteční 17. dubna 2015 na maďarském Hungaroringu, což je pro Michala, jeho vůz i tým, premiéra. O dva týdny později zde také proběhne úvodní závod letošní sezóny. Do Maďarska se na voze vymění brzdové kotouče a bude se testovat převážně na nových pneumatikách. "Pevně věřím, že se i na Hungaroringu potvrdí ony zlepšené vlastnosti vozu. Vůz je nyní lehčí o 30 kilo z jeho původní váhy. Takže, když bych to měl přirovnat k 80ti kilovému muži, tak je to jako kdyby zhubl o více jak 2 kilogramy. Stejně jako auto bude pohyblivější a rychlejší," pochvaluje si s nadsázkou zlepšené jízdní vlastnosti vozu Michal Matějovský.
Jen pro zajímavost - Michalův závodní speciál BMW 320 s objemem 2000 cm3 při testech stejně jako při závodě spotřebuje průměrně 35 litrů speciálního závodního 102 oktanového benzinu na 100 kilometrů.