Naše Broumovsko Přejít na hlavní navigaci Přejít na změnu jazyka Přejít na přihlášení Přejít na vyhledávání
  • Zprávy
  • Co se děje v zákulisí broumovského infocentra

Co se děje v zákulisí broumovského infocentra

Jana Cónová, foto J. Cónová a B. Trenčanská

Úterý, 16. dubna 2024

Co se děje v zákulisí broumovského infocentra

Hlavní turistická sezóna na Broumovsku nás teprve čeká, v infocentru však nuda nehrozí. Není totiž jen informačním bodem pro návštěvníky regionu, ale promítá filmy, pořádá divadelní představení a další kulturní akce, které jsou kompletně v režii jeho personálu propagací počínaje a úklidem konče. To ale není zdaleka všechno...

Pracovní den tu začíná poradou, kdy si zaměstnankyně infocentra vzájemně sdělují nejdůležitější informace a aktuality, rozdělují se úkoly na celý den, někdy i týden. „Někdy máme problém si všechno vzájemně sdělit, protože informací je hodně a důležité jsou všechny, takže tak trochu překřikujeme jedna druhou a skáčeme si do řeči,“ říká s úsměvem průvodkyně Renata Kolářová.

Nejenom kancelář infocentra je pole působnosti čtyř stálých zaměstnankyň. Do jejich pracovních povinností patří také náplň dění v Městském divadle, Konferenčním sálu IC Broumovska, sálu v KD Střelnice, výstavní síni LokArt (budova Café Herzog), Cyklodomě, areálu Dětského hřiště a ubytovacím zařízení Ubytování za divadlem. Kromě pořádání kulturních akcí, spravují zařízení zmiňovaných objektů, řeší jejich pronájmy a veškerou komunikaci a administrativu s tím spojenou. „Lidé mají obecně utkvělou představu, že za kulturní akcí stojí jeden člověk. Ale něco vymyslet, naplánovat a následně zrealizovat od A do Z je vždy práce pro celý tým lidí, kteří pak na první pohled nejsou vidět,“ říká vedoucí infocentra Jitka Exnerová s tím, že tým infocentra čítá celkem čtyři stálé zaměstnance kanceláře a čtyři další lidé jsou zapojeni do činností mimo informační kancelář.

Infocentrum shromažďuje také informace o kulturních, společenských a sportovních akcí v Broumově a okolí. Pozvánky zveřejňuje na sociálních sítích a webu města, zpracovává je do tištěného kulturního programu a zveřejňuje v Broumovských novinách, které jsou rovněž každoměsíčním předmětem jejich práce od evidence příspěvků, přes grafické zpracování až po rozvoz do obchodů.

Velkou část pracovní náplně infocentra tvoří zejména administrativa. Získávání finančních prostředků na pořádání kulturních akcí z dotačních programů a jejich správa je poměrně časově náročná disciplína, ale projektové prostředky přinášejí větší a pestřejší možnosti pro realizace kreativních projektů a jejich inovaci.

Organizační složka města také pečuje o vitríny a provádí výlep plakátů po městě. V mezičase můžete vidět zaměstnankyně infocentra coby průvodkyně po městě.

Prostřednictvím infocentra také mohou žádat spolky a pořadatelé kulturních akcí o dotace města, na které město každoročně vyčlení několik set tisíc korun. Každoročně zpracují desítky žádostí, konzultace a poradenství v tomto směru jsou samozřejmostí.

Do koloběhu činností se snaží vměstnat i vzdělávání v oblasti komunikační, projektové, dotační, turistické, pořadatelské a kulturní, spojené s výjezdy na semináře a workshopy do kraje i do zahraničí. Snahou je udržet krok s moderními trendy a rozvíjet znalosti. Výjezdy jsou také drahocenným zdrojem inspirace v mnoha směrech.

A pak je tu samotný provoz infocentra jako takového. Počínaje objednávkami a nákupy zboží a knih, skladovou evidencí, přes prodej vstupenek na kulturní akce, kopírování a tisky dokumentů, až po poskytování turistických informací na míru a prodej upomínkových předmětů návštěvníkům Broumova.

Pokud zrovna není infocentrum plné turistů, mají referentky mezi všemi jmenovanými činnostmi alespoň malý prostor pro tvorbu nových informačních materiálů a map, monitoring a aktualizaci stávajících letáků, psaní informačních a propagačních článků, plnění fotogalerií, turistických portálů, vyřizování telefonických a písemných požadavků široké veřejnosti atd.

„Prakticky jsme v jednom kole a naše pracovní doba nekončí zavřením dveří infocentra. Často pracujeme po večerech a o víkendech, kdy ostatní lidé chodí relaxovat na naše kulturní akce. „Práce je to časově a psychicky náročná, protože neustále vznikají nové, neočekávané situace k řešení,“ říká vedoucí „íčka“ a všichni ostatní přikyvují. „Ale na druhou stranu je naše práce různorodá a kreativní. Člověk nemá šanci zakrnět a zároveň se neustále setkáváte se zajímavými lidmi. O pouhém čekání na turisty a nudě nemůže být řeč.“

Tento článek byl podpořen Journalismfund Europe v rámci výzvy Local Media for Democracy a vznikl na Simulátoru žurnalistiky, který pořádal zpravodajský web Naše Broumovsko.

 

Přidejte komentář:

Tato část je určená k ochraně proti spam robotům. Vidíte-li tento text, vyplňte pole uvedené za otázkou. Tlačítko jsem robot ignorujte.
Kolik je dvě plus tři
Pro odesláni musíte být přihlášeni
Přihlaste se: E-mail
Nebo se zaregistrujte

Diskuze k článku:

Diskuse zatím neobsahuje žádné příspěvky.
Tato část je určená k ochraně proti spam robotům. Vidíte-li tento text, vyplňte pole uvedené za otázkou. Tlačítko jsem robot ignorujte.
Kolik je dvě plus tři
Odebírejte náš newsletter
O portálu

Zpravodajský portál Naše Broumovsko, který vznikl v říjnu 2010, se zaměřuje na informovanost obyvatel broumovského regionu. Web poskytuje každodenní informační servis a kulturní, společenské, ekonomické či sportovní zprávy nejen z Broumovska, ale i z Královéhradeckého kraje.

Kontakt

Michaela Mašková, šéfredaktorka
Telefon: +420 734 257 512
Bára Fialová, 732 284 847, redakce
Email: redakce.nase@broumovsko.cz

Adresa redakce:
Klášterní 1, 550 01 Broumov (Google Mapy)