Jak rozzářit výlohu? Spojte se s městem
.jpg)
Menší skandál způsobila nedávno výloha nového obchodu na broumovském náměstí, kde si prodávající okna večerky polepil obřími obrázky polských potravin. Město zareagovalo rychle a ve spolupráci s provozovatelem obchodu připravilo nový design. Stejně tak nabízí pomocnou ruku všem ostatním majitelům obchodů v historickém centru – nabízí služby grafika a pomoc s novým vizuálem.
„Výlohy obchodů v centru města jsou i výkladní skříní celého města. Náš dlouhodobý zájem je, aby centrum města bylo místem, kde se místním i návštěvníkům hezky pobývá, kde rádi tráví svůj čas a podporují lokální obchody svými nákupy. Věříme, že k tomu může přispět i vzhled samotných výloh. Výloha obchodu, která lahodí oku, pozitivně motivuje k tomu, abychom vstoupili dovnitř,“ stojí v prohlášení pracovní skupiny URBACT, která za účelem oživení centra města spojila podnikatele z centra, zástupce vedení i úřadu města Broumov. Více o projektu URBACT si můžete přečíst zde.
Už před pár lety město ve spolupráci s architekty vytvořilo takzvané Broumovské standardy, které mají být obecným návodem pro kultivaci veřejného prostoru v Broumově, a to ve třech oblastech: vnější označení a vzhled provozoven, umístění a vzhled venkovní reklamy a městský mobiliář.
Konzultace a příspěvek
„Jsme přesvědčeni, že systematická změna drobných, leč důležitých detailů přispěje k celkovému zlepšení celkového dojmu. Jiná města mohou být inspirací, ale právě pro zvýraznění jedinečnosti pouhé převzetí zásad odjinud nestačí. V dokumentech naleznete žádoucí i nežádoucí provedení formou fotografií s komentáři, na kterých se obecné zásady názorně prezentují. Město je připraveno ke konzultacím, při aplikaci půjde o individuální posouzení,“ uvádí město Broumov na svém webu.
Pracovní skupina projektu URBACT nyní podnikatelům z centra města nabízí pomocnou ruku při zavádění prvních dvou oblastí Broumovských standardů do praxe. Jak potvrdil člen skupiny a radní města Broumova Michal Čepelka, v současnosti město pomáhá s vizuálem právě nedávno otevřené večerce, kde zmizely velké polepy a v současnosti se ještě čeká na objednaný nápis obchodu, a rovněž sousednímu Bagu Caffe.
„Z rozpočtu projektu chceme nabídnout příspěvek na službu grafika či jiného odborníka, který by podnikatelům pomohl navrhnout nový vizuál a zajistil jeho realizaci. Je to něco, co byste jako majitel nebo provozovatel obchodu či služby využil?“ ptá se skupina URBACT. Pokud ano, můžete se obrátit na Jitku Exnerovou z Městského úřadu v Broumově nebo na pracovníky Infocentra.