Karta hosta podporuje podnikání v regionu
Karta hosta je produkt, který spravuje Společnost pro destinační management Broumovska, SDMB by ráda přiblížila myšlenku a náplň karty hosta nejen návštěvníkům, ale hlavně místním a speciálně těm, kteří jsou nějakým způsobem zainteresováni do cestovního ruchu.
Karta hosta může mít různý obsah a lze ji potkat na různých místech. Velké části turistů je již alespoň trochu známá, např. jako vídeňská Wiener City Card nebo Karta hosta v podstatě u sousedů Krajiny pod Sněžkou. Karta většinou nabízí turistům kombinaci různých druhů slev a výhod. Ať už se jedná o slevy na vstupném do muzeí, galerií, na koncerty, na městskou hromadnou dopravu nebo slevy do restaurací, obchodů atd. Jejich platnost i cena je dána délkou doby, kdy lze kartu využívat, to znamená den, dva, tři, týden, čtrnáct dní. Podnikatelům může přivést nové návštěvníky a nelze zapomenout ani na obce, kde mohou mít přehled o datech ze segmentu cestovního ruchu trochu jinak, než ze statistického úřadu.
A teď ke Kartě hosta Broumovska, kdo ji může získat, kdo ji může nabízet, jaké přinese výhody turistovi a tomu, kdo se do systému karty hosta zapojí jako někdo, kdo nabídne svoje služby.
Vezměme to trochu oklikou. Všichni víme, že v regionu Broumovska jsou místa, která si na nedostatek turistů nemohou stěžovat, naopak, ale také místa, která mají co nabídnout. Dalším známým faktem je, že velmi významná část turistů navštěvujících Adršpach přijede jen na jeden den, či spíše jen na toto jedno místo, a pak zas odjíždí. Stejně tak je trendem posledních let zkracovat pobyty a dovolené.
A v této situaci se Karta hosta regionu Broumovska snaží nabídnout výhody těm, kteří se rozhodnou přijet a pobýt zde víc než jen jeden den. Protože když se zde turista ubytuje, zaplatí nejen vstup např. do skal, ale také ubytování a někde se musí najíst. Ano, přivezl do regionu peníze a kartou hosta formou některé ze slev mu nabízíme nějakou výhodu, či odměnu ve formě slevy či garantovaného času vstupu Do Adršpašských skal bez předchozí rezervace. Tento princip asi chápeme všichni.
A když se na to podíváme ještě z druhé strany? Ze strany ubytovatele nebo někoho, kdo tu slevu nabízí.
Podle podmínek o vydávání karet hosta, by měl ubytovatel mít odkaz na nabídku na svých webových stránkách. Proč? Třeba proto, že tímto způsobem může nabídnout svým hostům už při samotné rezervaci ubytování, že budou mít garantovaný vstup do Adršpachu nebo další slevy na vstupné do některého z muzeí v okolí a podobně.
A proč by někdo měl slevu nabízet? Samozřejmě sleva má potenciál přivést návštěvníky, kteří by třeba jinak nepřišli. Například v Adršpachu nabídka směřuje do návštěvních hodin, kdy je ve skalách méně turistů, ale také to lze brát jako propagaci té které atraktivity. A tak i když můžete mít jako podnikatel pocit, že vlastně na první pohled nabízenou slevou nic nezískáváte, není to pravda. Naopak podporujete podnikání v regionu a celý region.