Masarykova základní škola v Broumově "otevřela dveře". Zájem rodičů o vzdělávání v této škole se zvyšuje
.jpg)
Na Masarykově základní škole v Broumově se v úterý konal Den otevřených dveří. Pro rodiče a děti byly připraveny ukázky učebnic a školních pomůcek, rovněž měli možnost projít si prostory školy. Vedení školy s potěšením konstatovalo, že zájem rodičů o tuto školu stoupá.
Zrekonstruovaná budova i interiér, krásná tělocvična, čisté chodby, třídy vyzdobené výtvory žáků a školními pomůckami, učební elektronika, připravený pedagogický sbor. To byl první dojem návštěvníků Masarykovy základní školy v Broumově, kteří využili úterní Den otevřených dveří. Vedení školy připravilo tento prohlídkový a informační den pro rodiče a děti před blížícím se zápisem dětí do prvních tříd.
Zápis dětí se uskuteční ve čtvrtek 28. ledna 2016 v době od 13 do 17 hodin. Masarykova základní škola ve školním roce 2016/2017 předpokládá otevření tří prvních tříd, dvě třídy v ulici Komenského a jednu v Olivětíně. Od 1. ledna v Broumově platí nová vyhláška o spádovosti. Z toho mj. vyplývá, že obávané oblasti, jako jsou třeba Polákovy domy nebo ulice Na Příkopech spadají nyní pod Základní školu Hradební.
"My chceme prezentovat rodičům nastávajících školáků, jak tady pracujeme, jak se snažíme uplatňovat nové metody a možnosti či nadstandardní věci jako je třeba práce na školním a třídních časopisech. Děti se snažíme naučit novým způsobem myslet. Práce v hodinách, to není jen práce ve frontálně uspořádané třídě, ale je to práce ve skupinách, kdy se žáci učí samostatně uvažovat a spolupracovat. Žáci pátých tříd teď například formou divadelního představení prezentovali jednotlivé podnebné pásy," uvedla učitelka budoucí první třídy Květa Golová.
"Ke každému žákovi máme individuální přístup, ať je to dítě, které vyžaduje speciální péči nebo ať je to dítě abnormálně nadané. Asistentky nám pomáhají pracovat se slabšími žáky a tím pádem máme větší prostor pro práci s žáky nadanými," dodala budoucí učitelka druhé třídy prvňáčků Helena Sekelská.
Co je těžší? Pracovat s nadanými žáky nebo s těmi méně chápavými? "Obojí je náročnější na něco jiného. Pracovat s žákem talentovaným je náročné na přípravu, abychom mu byly schopny poskytnout dostatek informací a naučit ho, jak ty informace zpracovat a vyhodnotit, reagovat na jeho podněty a potřeby. Takové dítě potřebuje prostor, kde může samo tvořit, kde třeba nechce být vedeno. Jsou to často silné individuality, které potřebují podpořit třeba tu oblast, o kterou jeví největší zájem. U slabších žáků je to náročnější na trpělivost, shovívavost, důslednost a důležité je zapojit do toho více lidí, třeba asistentku, ale hlavně rodiče. Není totiž pravda, že se dítě v současné době může vypořádat se vším jenom ve škole. Pokud má nějaký problém, tak potřebuje pravidelně cvičit," shodují se obě dvě.
Podle jejich názoru bylo by dobře, kdyby rodiče více využívali možností a nabídek školy, ať už to je Den otevřených dveří nebo kontakty s učiteli, či konzultace nejen při třídních schůzkách. Pedagogický sbor je na to vždy připraven a má s tím dobré zkušenosti.
V Masarykově základní škole se hodně pracuje se spoustou techniky, ať už to je audiovizuální technika, interaktivní tabule a počítače. Budova je zateplená, jsou zde nová okna, je opravená tělocvična, třídy jsou vybaveny novým nábytkem a již zmíněnou technikou.
Škola vede děti i ke sportu. "Zapojili jsme se do celorepublikové florbalové akce a byli jsme na turnaji v Novém Městě nad Metují. Kluci jsou šikovní, snaží se a hlavně je to baví, což je nejdůležitější. Každoročně se také účastníme fotbalového turnaje a loni jsme se také zapojili do štafetového běhu. Jedná se o Štafetový běh Ludmily Formanové. Už od začátku školního roku jsme začali s dětma trénovat jak běh, tak i třeba techniku předávání štafetového kolíku. V rámci tělesné výchovy samozřejmě využíváme venkovní hřiště, je nová tělocvična, podmínky pro všestrannou tělesnou výchovu jsou tedy velmi dobré," zhodnotila sportovní výuku na škole učitelka Petra Hašková.
"Na škole máme odbornou logopedickou péči vedenou speciálním pedagogem Yvetou Nemešovou. Tato služba začíná být v poslední době nepostradatelná, neboť malí žáčci nastupují do školy s většími či menšími poruchami řeči. Její pomoci využívají děti během vyučování a mají dobré výsledky," připomněla další významnou věc, kterou škola nabízí, učitelka Dana Freiwaldová. Ta učí na škole zatím krátce, ale velmi se ji tu líbí: "Ve škole se tu dětem maximálně vychází vstříc a je tu velmi dobré tvůrčí prostředí."