Kraj upravuje zadávací podmínky tendru na autobusovou dopravu. V části požadavků vychází odborářům vstříc
Deklarace nepodkročitelné mzdy ze strany dopravců, stoprocentní valorizace mezd, odstranění stropu na jednotlivé položky. To jsou jedny z nejdůležitějších změn zadávací dokumentace tendru na veřejnou autobusovou dopravu, které ve středu na svém mimořádném jednání schválila Rada Královéhradeckého kraje. Protože se jedná o významné změny, musí dojít k posunu termínu podání nabídek. Obálky by se tak měly otevřít začátkem dubna 2016.
"Změnami, které jsme schválili jako Rada kraje, vycházíme vstříc odborům a jejich požadavkům na zohlednění platových podmínek pro zaměstnance, kteří se podílejí na zajišťování veřejné služby. Zároveň máme na paměti, že zacházíme s veřejnými prostředky na tuto službu a musíme se chovat hospodárně. Odhlasované změny jsou naše maximum, co můžeme udělat v mezích zákona. Z mého pohledu byl kompromis ze strany kraje dodržen," komentoval rozhodnutí hejtman Lubomír Franc.
To, že je Královéhradecký kraj v případě veřejné zakázky na autobusovou dopravu ve speciální pozici a tendr zrušit nelze uznal i premiér Bohuslav Sobotka. Na včerejším jednání s hejtmanem Francem zdůraznil, že věc je plně v odpovědnosti kraje. "Na včerejší schůzce jsme si potvrdili, že problém s odměňováním řidičů ve veřejné autobusové dopravě nevyřeší Královéhradecký kraj sám. Je potřeba hledat řešení na celostátní úrovni. Zdůraznil, že rozhodnutí je plně v naší kompetenci a odpovědnosti a že musíme postupovat dle zákona. Také uvedl, že ani případná stávka hledání celorepublikového řešení neurychlí. V tuto chvíli nevidím žádný důvod k jakémukoliv sociálnímu konfliktu ani ke stávce. Hledání řešení na úrovni vlády a státu, na kterém se intenzivně pracuje, to v žádném případě nepomůže," řekl k úternímu jednání s premiérem hejtman.
Foto archiv Královéhradeckého kraje