Autoslalom
Podle nejnovější a super tajné informace, která unikla z online zasedání vedení Mezinárodního olympijského výboru, je zřejmé, že do rodiny olympijských sportů bude v nejbližší době přijata nová disciplína. A navíc disciplína, která má perspektivu přinášet České republice úspěchy. Může nastat situace podobná Hrám v korejském Soulu, kdy se po 64 letech vrátil na olympiádu tenis a přinesl tehdejšímu Československu hned medailové ovoce.
Navíc se plánuje do rodiny olympijských sportů poprvé včlenění motoristického sportu. Jediná věc, která není v tuto chvíli rozhodnuta, je ta, zda nový sport bude součástí letních či zimních olympijských her.
Koukám, že je na čase už nový sport odmaskovat a nazvat ho plným jménem. Bude se jednat o "autoslalom", tedy slalom automobilů s posádkou řidič + navigátor. Bude vystavěna trať ne nepodobná klasické slalomové trati sjezdového lyžování, jen s tím rozdílem, že se postaví na ranveji. Na rozdíl od řidičů třeba z Německa nebo Francie má český potencionální reprezentant-pilot výhodu, že nový sport se rozhodlo v rámci podpory Olympijských sportů preferovat přímo Ředitelství silnic a dálnic ČR. A hned vytvořilo první tréninkovou trať. Ta začíná za Mohelnicí a končí za Moravskou Třebovou. Pokračování je potom nainstalováno v prostoru mezi Svitavami a Litomyšlí. Obě části tréninkové trasy jsou vybaveny zhruba v půl kilometrových odstupech dírami v asfaltu o půdorysném rozměru od 20×50 cm do 100×30 cm s hloubkou vždy minimálně 13 cm. Je krásné sledovat s jakou pílí a nasazením řidiči trénují na těchto úsecích autoslalom. A pokud uvažuje Mezinárodní olympijský výbor i o zařazení kategorie kamionů, nebudeme pozadu, protože i řidiči kamionů v těchto místech poctivě trénují. Tady je ovšem trochu problém, že oproti řidičům osobních (tedy závodních) automobilů, kteří jsou z 99% Češi, nabízíme možnost tréninku i řidičům kamionů cizích států. Zase to krásně mluví o naši benevolenci a schopnosti nabídnout špičkové tréninkové zázemí i cizincům, kteří mohou ve finále ohrozit naše medailové naděje. Naštěstí máme v Čechách kromě těchto dvou vyhlášených úseků i mnoho míst na silnicích druhé a třetí třídy, které jsou vybaveny podobně pečlivě realizovanými tratěmi autoslalomu. A jako bonus nabízíme ochutnávku autoslalomových tratí i na dálnicích a rychlostních silnicích. O takto precizně připravených tréninkových podmínkách se může kdejakému sportovci jen zdát. Včetně tenistů, fotbalistů, hokejistů nebo hráčů biliáru a kuliček.
Pokud se mezi olympijskými vítězi autoslalomu (nebo minimálně medailisty) objeví některý z českých adeptů, je potřeba poděkovat v první řadě Ředitelství silnic a dálnic České republiky a potom firmám, které stavby dálnic realizují. Protože ony už v době plánování a přípravy projektu počítají s vybudováním tréninkové tratě. Vidíme dál než zbytek světa! A máme od všech zainteresovaných institucí maximální podporu pro možnost kvalitního tréninku. Navíc díky instalovanému kamerovému systému objevujeme nové a nové talenty. Kam se hrabe Tomáš Enge se svou zkušeností z Formule 1. Karel Loprais zaplakal, když zjistil, jaké jsou tréninkové možnosti autoslalomu a rozhodl se osobně podpořit začlenění tohoto sportu mezi sporty olympijské. A vláda konečně ukázala, že jí sport není cizí. Ono římské "panem et circenses" (chléb a hry) platí i dnes. Jen s tím chlebem by mohl nastat trošičku problém. Při nezvládnutí některé z branek autoslalomu hrozí, že trénující pilot-řidič může skončit v poli obilí. Ale to se dá přejít, protože: 1. je potřeba provést selekci mezi piloty-řidiči a potom teprve vybrat reprezentační tým; 2. se ztrátami se musí počítat, protože když se kácí les, létají třísky. A až se budeme chlubit olympijskými medailemi, na takovéto drobnosti zapomeneme.
Kromě výše citovaného latinského úsloví totiž dnes platí i inovované: „Kdo nekličkuje, není Čech! Hop, hop, hop!“