Festival Za poklady Broumovska vstupuje do druhé poloviny koncertem souboru Ars Instrumentalis Pragensis
![Festival Za poklady Broumovska vstupuje do druhé poloviny koncertem souboru Ars Instrumentalis Pragensis](/foto/clanky/d-ars.jpg)
Festival Za poklady Broumovska vstupuje do své druhé poloviny koncertem souboru s nezvyklým nástrojovým obsazením hoboje, anglického rohu, fagotu, cembala a kontrabasu. Ars Instrumentalis Pragensis, pětice špičkových hudebníků ověnčená cenami z řady mezinárodních hudebních soutěží, předvede publiku díla Telemanna, Janáčka a dalších hudebních velikánů v kostele sv. Anny ve Vižňově v sobotu 3. srpna od 18 hodin. Vstupné je dobrovolné.
ARS INSTRUMENTALIS PRAGENSIS si již od svého založení v roce 1987 získali specifické postavení v českém hudebním prostředí, a to hlavně díky nevšednímu nástrojovému obsazení a interpretačnímu nasazení. V souboru se sešlo pět špičkových hudebníků, ověnčených cenami z mezinárodních hudebních soutěží a aktivních kromě koncertního působení i v jiných oblastech hudebního života. Soubor je držitelem 1. ceny a zlaté medaile z hudební soutěže komorních souborů v japonské Osace (1996).
Kmenový repertoár souboru čerpá z odkazu českých, německých, italských, francouzských a anglických mistrů 17. a 18. století. Obsahuje barokní sólové a triové sonáty, instrumentální skladby autorů předklasického období i neprávem opomíjená díla skladatelů domácí provenience, mezi kterými jednoznačně dominuje tvorba českého Bacha Jana Dismase Zelenky. Soubor pravidelně spolupracuje s hudebními vydavatelstvími Pony Canyon Japan, Punc, Edition Roland, TV Yumiuri Japan, Multisonic, a také s Českým rozhlasem, Českou televizí a Českým spolkem pro komorní hudbu při České filharmonii.
Liběna Séquardtová, absolventka pražské AMU, vítězka Duškovy interpretační soutěže (1979) a mezinárodní soutěže Pražského jara (1986), je koncertně činná s předními orchestry doma i v zahraničí (Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Pražský komorní orchestr bez dirigenta, Royal Liverpool Philharmonic, Solistes Europeens Louxembourg). Působí jako sólohobojistka v Symfonickém orchestru hlavního města Prahy FOK, spolupracuje s komorními soubory Česká dechová harmonie a Barocco sempre giovanne. Sólové nahrávky pro Český rozhlas a Českou televizi. Pedagogicky působí na pražské AMU a na konzervatoři v Plzni.
Ivan Séquardt, absolvent pražské AMU, člen České filharmonie od roku 1979 jako hráč na anglický roh, od roku 1991 jako sólohobojista. Sólově účinkoval s Českou filharmonií, Moravskou filharmonií Olomouc, Pražskými symfoniky, Orchestrem St. Cecilia di Roma, Kamčatským komorním orchestrem a Orchestrem Solistes Europeens Luxembourg. Nahrál několik sólových CD (B. Martinů, W. A. Mozart, J. S. Bach). V oblasti komorní hudby spolupracuje s českými soubory Ars Rediviva, Collegium musicum Pragensis, Český komorní orchestr, Česká dechová harmonie a Barocco sempre giovanne. Pedagogicky působí na hudební fakultě JAMU v Brně.
Luboš Hucek, absolvent pražské AMU, v letech 1979-1990 působil jako sólofagotista orchestru opery Národního divadla v Praze, od roku 1990 sólofagotista Pražských symfoniků (FOK). Laureát pěti národních soutěží a mezinárodní soutěže ve Wloszakowicích (1980). Vítěz mezinárodní interpretační soutěže Pražského jara (1981) s cenou Českého hudebního fondu. Sólově účinkoval v mnoha místech Evropy i Asie, spolupracuje s řadou komorních souborů (např. PKO bez dirigenta, Český komorní orchestr, Barocco sempre giovanne, Česká dechová harmonie, Solistes Europeens Louxembourg). Řada sólových nahrávek pro Český rozhlas a Českou televizi. CD nahrávka fagotových barokních sonát s názvem Magic Bassoon.
Pavel Nejtek, kontrabasista, koncertní mistr České filharmonie, je vyhledávaným komorním hráčem. Pravidelně koncertuje s českými komorními soubory Stamicovo kvarteto, Panochovo kvarteto a Apollon kvartet, ze zahraničních zejména s Henschel Quartet (BRD). Kontrabas na podia uvádí také jako sólový nástroj.
Josef Kšica, absolvent pražské AMU, cembalista a varhaník souboru Ars Instrumentalis Pragensis, hostuje často jako varhaník a sbormistr Pražského katedrálního sboru na mnohých zahraničních pódiích (Perth, Salzburg, Kolín nad Rýnem, Stuttgart, Palermo a New York). Je hudebním ředitelem kúru v katedrále sv. Víta na Pražském hradě. Jeho hudební záběr je velmi široký, od sbormistra přes dirigenta a hudebního organizátora k hudebnímu vědci-muzikologovi a hudebnímu skladateli. Se zanícením se věnuje studiu, novodobým premiérám a nahrávkám staré české sakrální hudby (J. Zach, J. Event. A. Koželuh, J. A. Seeling, A. Cadara ). Na projektu duchovní hudby F. X. Brixiho spolupracoval s P. Kühnem a respektovaným bachovským specialistou Helmuthem Rillingem.